lördag 22 november 2014

Som en vilding på IKEA

Godmorgon, gott folk! Det är en rätt så trött Carro som bloggar nu. Var ju till Tammerfors igår med Eleonor och Robban. Hade en riktigt roligt dag! :) Även om vi en tur hade tre GPS-ar, så blev vi ändå lite borttappade. Hittade till sist äntligen fram till IKEA, i lunch-trafiken. Var som en vilding på IKEA, och skulle gärna ha spenderat en hel dag, från morgon till kväll, där. Hittade smått och gått, till mig själv och andra. Lite julklappar och lite mer till vårt hem.

Efter IKEA så åkte vi vidare till Ideapark. Började med att gå runt hela byggnaden för att hitta en restaurang som serverade en rama biff och hittade ett ställe som kallade sig "kung på biffar". Mycket god mat och sen vet jag inte om jag blev mätt, inte var intresserade av kläder eller bara var nöjd, för efter det så köpte jag bara en julklapp till och gick sen och tittade på vad Eleonor och Robban shoppade. Så allt för dyr resa blev det inte igår.

Startade sen hemåt. Paus på juustoportti och jag klarade mig smärtfritt från juustoportti-besöken den här gången. Sist jag var med kärleken till Tammerfors i somras, och vi pausade där, så hade jag ju en liten incident på wc. Klicka här för att läsa om nåt jag ännu fnissar till idag. Kom hem sent på kvällen, 5-10 minuter före kärleken kom hem från arbetet. Hade lite kvalitetstid och soffmys med honom, åt varma smörgåsar och tog sen natten. Har sovit gott, men natten var för kort.

Och även om det känns att natten varit för kort så har det hunnit snöa lite inatt. Vädret har nog problem att bestämma sig hur det skall ha det. Fick höra de har två meter snö i New York. Kanske man måste fara dit om man vill åka snöskoter?

NEJ NU så måste jag påbörja dagen och åka i jobb. Senare idag så visar jag upp lite smått av vad jag handlat vid IKEA. Kan ju inte visa upp allt för då visar jag ju julklappar.. Jag önskar att ni alla får en riktigt fin dag idag.
KÄRLEK.

2 kommentarer :

  1. Det lät kul och det var en dagstur. Hur många gånger man gått mot fel bil har jag ingen räkning på, många är det iaf. Det är kul att shoppa! Trevlig helg påre.

    SvaraRadera
  2. Ja, en dagstur på sammanlagt 6 timmar i bil och lite mindre i butiker. Men kul var det och en avstickare från vardagen! :) Hoppas att du har haft en trevlig helg!

    SvaraRadera