söndag 23 november 2014

Snögubbe

När sista hönset var slaktat igår så började det snöa. Och höll i sig hela kvällen, natten och när jag vaknade denna morgon (med en katt på ryggen) så fick jag mötas av en underbar utsikt. SNÖ. ÖVERALLT. Jag trodde inte att jag skulle reagera på snön på detta viset. Snö är ju bara kallt, klottigt och tar flera månader att slippa. Men det här var bara vackert.
Lyser upp tillvaron som bara den och hellre att allt är vitt än grått.

Minns inte när jag sist gjorde en snögubbe. Men fick ett sånt lyckorus av all snö så jag la på mig stickade strumpor, halsduk, vantar och en stor varm tröja ovanför min pyjamas och gick ut. I ett huj så byggde jag ihop en liten och söt snögubbe. Vet ni hur härligt det är att handla efter sina känslor och göra det som hjärtat vill?
En fullvuxen människa kanske skulle börja fundera vad andra skulle tycka om att man far ut på morgonen och bygger en snögubbe, men inte jag. Hellre då att folk blir lite nyfikna, och kanske själv börjar göra det som hjärtat vill. Man behöver inte alltid vara så allvarlig. Våga bjud lite mer på sig själv, vara sig själv och njut av livet.

Och så här blev min snögubbe. Vet inte om jag har sett på för mycket "zombie tv-serier" för visste inte vad det röda skulle föreställa. Men nu när småfåglar varit till snögubben och ätit av rönnbären så är jag bara glad att jag la dit dem.

Snögubben ser glad ut, och det är huvudsaken.

IMG_2859

 

2 kommentarer :

  1. Åh, så härligt det låter! Och vilken extremt söt snögubbe. :)

    SvaraRadera
  2. Jaa! Riktigt bra start på dagen var det, tack! :)

    SvaraRadera